"Världens lataste"


Ja dumma amerikanare.. ne nu ska jag inte säga så men fy vad jag och Ida skrattade åt det här idag. Visserligen ska vi nog kalla det kulturskillnad men det är så fruktansvärt roligt! Vi började prata om det här med regn och snö osv. Här är det ju som sagt livsfarligt att vara ute i regn för barn. Även om det bara duggregnar så får man inte vara ute, ajja bajja!! När Ida sen berättar för mig om att hennes värdmamma vill att hon ska ta bilen för att hämta barnen vid bussen, knappt 200-300 meter iväg när det regnar så brister jag ut haha!! En så kort sträcka att man kan se bussen komma från huset. När Ida sen säger "Ibland vill barnen inte ens åka med mig när jag så snällt kommer med bilen för att hämta de, utan då går de jämte och jag får köra bilen tillbaka.. hoppas inte att grannarna ser mig för då tror de väll att jag är världens lataste!" haha jaaa oj så kul vi hade åt detta, skratt skratt skratt! Det är sånt här som gör att man tackar att det finns andra svenska au pairer i usa!

Nu så ska jag kolla i mitt fotoalbum som jag tagit med mig på min resa, skriva lite i mitt kollege block -för och nackdelar, skriva lite i min almanacka, läsa ett brev och sen titta på bonde söker fru =) Låter som det kommer bli en låååång natt haha!



Imorgon ser jag fram emot att få prata med min familj, diskutera-kommunicera-utvärdera haha. Något i den stilen. GOOODNIGHT!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0