Avslutningsmiddag

Avslutningsmiddag med Ida på Outback ikväll. Gott, Roligt och underhållande! Mashed potatoes och något kyckling liknande åt vi, det nyttigast vi har ätit på länge haha. Många skratt blev det också, snyggheten på killarna diskuteras fortfarande men utan framgång, Ida fick också lära sig ett nytt ord, "krabba" -Ja se på maken ett SVENSKT ord var det till och med haha! Krabba? Någon mer som använder det? Möjligtvis något jag lärt mig från min far? När något går fel, eller strular till sig så krabbar det... ? Även om Ida är smålänning så var detta uttryck inte igenkänt. Men som vi sa, det är inte dåligt att både göra framsteg i engelskan och svenskan i detta amerikanska land. Skratt blev det också när kyparn på snabbaste möjligaste vis frågar oss om vi har förstått alla erbjudanden och vad som inte finns att beställa på menyn längre? Ida tittar på mig, och jag tittar på henne sen säger hon yeeeess....? Då går kyparn och Ida säger, förstår du vad han menade?!!! HAHA, Julia tänkte ju istället under tiden som hon hinner titta på Ida och Ida hinner säga yeeees...? att PUH Ida har förstått då kan jag fråga henne vad han menade. HAHA! Skratt att vi är lika dumma båda två och inte frågar en extra gång vad han menade men mat fick vi iaf tillslut och gott var det!


Några vakra blommor i en bukett med ett fint "Tack-kort" inköptes också. "It was appreciated more than you know" tyckte jag passade mer än perfekt efter den här tiden. Goa människor som blev superglada över de vackra blommor jag gav de. Även om jag bara varit här i 1,5 vecka är det de här barnen jag kommer sakna mest av alla som jag har tagit hand om pga omständigheterna. Bamsekramar till och från båda två! Tur jag inte ska stanna här i ett helt år för då hade man nog fått ännu mer "syskon-känsla" över det hela än vad man redan fått.



NIGHT!

Kommentarer
Postat av: Kate Olson

Hej, Julia. I felt such ache as I read your recent entry. I wasn't an aupair, but I stayed with a host family when I was 17. I struggled so much. When I came here for college, I struggled more. So I understand at least a little bit. Different language, culture, smell, people, food, value system.... they are both fascinating and hard at the same time.

I hope your Christmas with your lovely family will be wonderful! Our Christmas will be at our house and be very much like the one you saw last year. ; )

Best wishes,

Love,

Kate

2009-11-21 @ 07:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0